Egyre népszerűbb a virtuális-valóságos
Az "augmented reality", a kiterjesztett valóság technológiája ugyan nem túl régi találmány, és valójában az elmúlt 2-3 évben vált népszerűvé. Most úgy tűnik, megtalálta a helyét és eszközét. A mobil alkalmazás fejlesztés kapcsán egyre erőteljesebb és egyre nagyobb az érdeklődés a technológia iránt.
A marketingesek egyik kedvenc és nagyon látványos eleméről van szó, amikor a mobilunk kijelzőjén jelenítünk meg különböző információt, akár 3D objektumot úgy, hogy közben a készülék bekapcsolt kamerája által felvett vagy akár a GPS lokalizáció alapján helyezzük rá a valós környezetre a virtuális objektumot. Na ez szép volt. :) Inkább nézd meg a videót:
Látható, hogy mennyire látványos dologról van szó. Gondolj bele, a különböző katalógusokat nézegetve a mobiloddal, szinte testközelbe kerülhet a megvásárolni szándékozott termék. Vagy akár virtuálisan berendezheted a lakásod. A lehetőségek szinte határtalanok, és mivel a mobilok egyre erősebb processzorokat kapnak, a számítási feladatok sem terhelik meg azokat oly mértékben, hogy akadozna a megjelenítés.
A mobil fejlesztés egyik húzóágát képviseli a marketing alkalmazások területe, ahol pont erre van igazából szükség, hogy a felhasználó figyelmét ragadjuk meg valami nagyon új és nagyon látványos elemmel. Azt hiszem az augmented reality technológi pont erről szól. De a mobilra fejlesztett játékok között is találhatunk jó párat.