2013. jan 06.

Visszajelzések a mobil alkalmazásban

írta: PlixApp
Visszajelzések a mobil alkalmazásban

Minden bizonnyal az idei év, óriási lendületet fog hozni a hazai mobil alkalmazások megjelenésében. Egyre több és színvonalas alkalmazás fog megjelenni, küzdve a felhasználók kegyeiért. De mik lesznek a felhasználók valódi igényei? 

A mobil app fejlesztés első lépése az ötlet amin egy-egy mobil app alapszik. Ezt követi a tervezés, ahol a piaci igények felmérésének függvényében kerül megtervezésre az alkalmazás megjelenése, funkcionalitása. De ezzel még nem biztos, hogy telibe találjuk a valós igényeket, ezért szükséges a felhasználói vélemények és értékelések folyamatos követése az alkalmazás életciklusában. Legyen szó Android vagy akár iOS fejlesztésről.

Egyre több olyan mobil alkalmazásba beépülő modult lehet találni, melyek a statisztikákat gyűjtik és mindenféle hasznos elemzésekhez adnak segítséget.(flurry, distimo, google analytics) Lehet egyedileg is statisztikákat gyűjteni, de inkább bízzuk a profikra, hiszen annyi jó megoldás létezik. A lényeg, hogy ne csak a letöltési számokat figyeljük, hanem a szokásokat és ami a legfontosabb a felhasználói visszajelzéseket. 

A jó mobil app alapvetően tartalmaz olyan funkciót, ahol a felhasználó meg tudja írni a véleményét a mobil alkalmazással kapcsolatban. Ettől hasznosabb segítség nincs. A kérdés már csak az, hogy ezekkel a felhasználói véleményekkel ki mit kezd. Jó lehet ha külön e-mail-ekben gyűjtjük, de vannak ettől jobb megoldások is. 

A profi mobil app fejlesztő rendelkezik úgynevezett BugTracker és Feedback rendszerekkel, melyek automatikusan nyilvántartják a felhasználói visszajelzéseket, és ezekre válaszolnak, vagy a megrendelőnek biztosítanak hozzáférést a kérdések megválaszolásához.. Fontos, hogy minden észrevételre kapjon a felhasználó választ, és vegyük komolyan a felhasználói véleményeket.

Szólj hozzá

mobil alkalmazás mobil app mobil app fejlesztő